Hopp over navigasjon
    
Søk med mobilen
Omslagsbilde
""
Logg inn øverst til høyre, med nasjonalt lnr for å gi stjernekast
Utgitt:
2011 . - Bok . - 340 s.
Bokmål
Hylleplass:
303.484 AAS
Bestill       Husk denne

(beta)Bli den første til å skrive anmeldelse

NrAvdelingBindPlasseringNoteStatusHylle
1Sølvberget, 3. etasje På hylla 303.484 AAS
Forlaget skriver om denne boka:

Virksomheters evne til innovasjon

kan være utslagsgivende for om de oppnår gode resultater over tid, eller om de stagnerer.

Kunnskap om innovasjon er derfor interessant for alle organisasjoner, uavhengig av om de er utsatt for konkurranse eller har annen motivasjon for utvikling og endring.

Innovasjon er et omfattende, internasjonalt forskningsfelt som inneholder et mylder av begreper, definisjoner, teorier og modeller. Hensikten med denne boken er å gi et forskningsbasert bidrag som beskriver og utvikler innovasjonsfeltet. Dette gjøres ved å belyse temaet ut fra ulike perspektiver, med bidrag fra både etablerte og nyere fagområder. Boken er bygd opp rundt tre hovedspørsmål:

  • Hva er innovasjon?
  • Hvordan skjer innovasjon i organisasjoner
  • Hvordan kan innovasjon ledes?

    Det underliggende budskapet gjennom hele boken er at innovasjon er resultatet av et samspill mellom mange ulike aktører, kompetanser, hendelser og rammebetingelser - altså at innovasjon er en kollektiv prestasjon.

    SE INNHOLD

  • Side
    KAPITTEL 1BOKENS TEMA OG FORMÅL15
    DEL 1HVA ER INNOVASJON?23
    KAPITTEL 2INNOVASJONSFORSTÅELSE SPEILER SIN TID25
    KAPITTEL 3DEFINISJONER, TYPER OG MODELLER FOR INNOVASJON37
    KAPITTEL 4ENTREPRENØRSKAP69
    DEL 2INNOVASJON I ORGANISASJONER95
    KAPITTEL 5FORSKNING PÅ INNOVASJON I ORGANISASJONER97
    KAPITTEL 6TILNÆRMINGER TIL INNOVASJON117
    KAPITTEL 7MEDVIRKNING OG SAMARBEID FOR INNOVASJON139
    KAPITTEL 8KULTUR OG INNOVASJON164
    DEL 3LEDELSE AV INNOVASJON181
    KAPITTEL 9FORSKNING PÅ LEDELSE AV INNOVASJON183
    KAPITTEL 10LEDERROLLEN I PRAKSIS196
    KAPITTEL 11STRATEGI: FRA TANKE TIL FORRETNING213
    KAPITTEL 12GLOBALISERING OG NASJONALE STRATEGIER FOR INNOVASJON239
    DEL 4HVORDAN SKAPES INNOVASJON?235
    KAPITTEL 13INNOVASJONSFORSKNINGEN I PERSPEKTIV257
    KAPITTEL 14TEORETISKE RETNINGER270
    KAPITTEL 15INNOVASJON SOM KOMPLEKSE RESPONDERENDE PROSESSER287
    LITTERATUR307
    STIKKORD337

    Vis alltid denne fanen

    Bibliotekarenes bokanmeldelser - fra anbefalinger.deichman.no

    Vis alltid denne fanen
    • Tips en venn om Innovasjon som kollektiv presta
    • Del på Facebook
    • Vis Facebooks Liker-knapp
    • Del på Twitter
    • Vis QR-kode med lenke for mobil
    • Foreslå innkjøp
    • Annen visning

    Huskeliste

    Lista er tom