Med "Eden" i 2014 sementerte franske Mia Hansen-Løve sin status som en av Europas mest interessante unge filmskapere. I kritikerroste "Dagen i morgen" handler det om den middelaldrende filosofiprofessoren Nathalie, som plutselig blir forlatt av sin ektemann gjennom mange år, og må samtidig takle morens sykdom og død og en karriere som er på hell. Filmen gir et gripende, men samtidig lakonisk kvinneportrett, og kretser rundt spørsmål om lykke og det å ha et kall, og hvorvidt filosofien kan anvendes på hverdagslivet. Filmen fikk terningkast 4-6 i norske aviser. Omtalen er utarbeidet av BS.
. - Tillatt for alle
Mia Hansen-Løves femte spillefilm innebærer et brudd med ungdomsfortellingene. I stedet har hun valgt å utforske aldring i et kraftfull, men samtidig ironisk kvinneportrett. Filmen kretser rundt spørsmål om lykke, det å ha et kall, og verdien eller selvbedraget i etablerte former for livsførsel. Den forteller ikke bare om et enkeltmenneskes søken etter nye veier, men spør også om - og i hvilken utstrekning - filosofi kan anvendes på hverdagslivet.
Med EDEN (2014) sementerte franske Mia Hansen-Løve sin status som en av Europas mest interessante unge filmskapere, og med sin nye film beviser hun at talentet hennes ikke begrenser seg til å skildre unge mennesker. Rollen som Nathalie lar nemlig Isabelle Huppert demonstrere en oppsiktsvekkende bredde, som kombinert med en løs og uanstrengt struktur gjør DAGEN I MORGEN til en usedvanlig nyanserik og sjarmerende karakterstudie.
Vinner av Sølvbjørnen for beste regi under Filmfestivalen i Berlin!