Hopp over navigasjon
    
Søk med mobilen
Omslagsbilde
""
Logg inn øverst til høyre, med nasjonalt lnr for å gi stjernekast
070.1 DAL
229 s.
070.1 . - 070.4 . - 070.5 . - 808.066
82-02-23501-4 : 348 kr
0517719
Bestill       Husk denne

(beta)Bli den første til å skrive anmeldelse

NrAvdelingBindPlasseringNoteStatusHylle
1Sølvberget, Magasin U2 FagbøkerPå hylla 070.1 DAL
Internett er blitt betegnet som den største medierevolusjonen siden trykkekunsten. Virkemidler og verktøy som tidligere var forbeholdt de store mediehusene, kan i dag brukes av alle til å publisere meninger, produkt informasjon og nyheter.

Resultatet er en rekke nye skribenter som må forholde seg til publisering - i et helt nytt medium. Denne boken er ment som en veiviser til de som ønsker å lære mer om hvordan vi skriver på nett. God nettskriving handler om hvordan du kan utnytte journalistikkens verktøykasse og virkemidler til å kommunisere bedre i nettmediet.

Boken er ment å fungere som et praktisk oppslagsverk i det daglige informasjonsarbeidet. Den inneholder en rekke eksempler på god og dårlig nettskriving samt praktiske tips for hvordan du presenterer innhold på nett.

Sentrale elementer i boken er » særtrekk ved nettet som kommunikasjonskanal » skriveteknikk på nettet » tips og råd om presentasjonsform » nettet som verktøy for informasjonssanking » redaktøransvar, kildekritikk og sitatrett

Boken egner seg godt for webredaktører, journalister, informasjonsansvarlige og andre som jobber med innhold på Internett.

Ove Dalen er informasjonsrådgiver og daglig leder i Origo AS. Han har de senere årene jobbet som rådgiver for A-pressen, Telenor og NRK innen webpublisering. Siden 2000 har han forelest i nett journalistikk på Handelshøyskolen BI. Dalen har erfaring som journalist fra både radio, avis og Internett - i henholdsvis NRK, Morgenbladet og Telenor.

Jon Mjølhus arbeider til daglig som finansanalytiker i Formuesforvaltning ASA. Han er siviløkonom (NHH) og har Master-utdanning i finans fra Handelshøyskolen BI. Mjølhus foreleser ved journaliststudiet ved Handelshøyskolen BI. Han har jobbet flere år i finans og media, herunder som internettredaktør og journalist i Kapital og Reuters. Mjølhus er medforfatter av boken Aksjeskolen.

Forordet er skrevet av Odd Harald Hauge, medgrunnlegger av og tidligere redaktør i Nettavisen.

Digital strategi for alle


av Ove Dalen (Ove Dalen og Eirik Hafver Rønjum)
Bok utgitt 2015
Ledig (Avd.: Sølvberget, 3. etasje 658.45 DAL)
Bestill Husk denne

Effektiv nettskriving


av Ove Dalen
Bok utgitt 2009
Ledig (Avd.: Sølvberget, Magasin U2 070.4 DAL)
Bestill Husk denne

Effektiv nettskriving


av Ove Dalen
Bok utgitt 2018
Ledig (Avd.: Sølvberget, 4. etasje - Plassering: Litteraturhistorie 808.066 DAL)
Bestill Husk denne

God nettskriving


av Ove Dalen (Ove Dalen og Jon Mjølhus)
Bok utgitt 2004
Ledig (Avd.: Sølvberget, Magasin U2 - Plassering: Fagbøker 070.1 DAL)
Bestill Husk denne
Vis alltid denne fanen

Bibliotekarenes bokanmeldelser - fra anbefalinger.deichman.no

Vis alltid denne fanen
  • Tips en venn om God nettskriving
  • Del på Facebook
  • Vis Facebooks Liker-knapp
  • Del på Twitter
  • Vis QR-kode med lenke for mobil
  • Foreslå innkjøp
  • Annen visning

Huskeliste

Lista er tom