Hopp over navigasjon
    
Søk med mobilen
Omslagsbilde
""
Logg inn øverst til høyre, med nasjonalt lnr for å gi stjernekast
372.127 VUR
55 s.
Har bibliografi, innholdsfortegnelse . - Heftet presenterer grunnleggende tilnærminger til å vurdere elevenes faglige og sosiale læring og utvikling. Det gir en overordnet forståelse av hvordan vurdering bør forstås i skolen, sammen med en mer detaljert framstilling av hvordan en hensiktsmessig vurderingspraksis kan gjennomføres. De pedagogiske konsekvensene lærere kan få fra vurderingspraksis vektlegges spesielt. Elevene skal ikke alene ta konsekvensene av vurderingsresultatene, men elevene og lærerne i et nært samarbeid. Slik kan lærernes vurderingspraksis få positive konsekvenser for elevenes læringsutbytte. Målgruppen for dette heftet er først og fremst lærere i grunnopplæringen, men heftet kan også brukes i grunn- og videreutdanning av lærere. . - 179 kr
978-82-05-42307-7 : 179 kr
0640390
Bestill       Husk denne

(beta)Bli den første til å skrive anmeldelse

NrAvdelingBindPlasseringNoteStatusHylle
1Sølvberget, 3. etasje På hylla 372.127 VUR
Dette heftet handler om vurdering for læring, som er et område med stor grad av aktualitet i dagens norske skole.

Heftet presenterer grunnleggende tilnærminger til å vurdere elevenes faglige og sosiale læring og utvikling. Det vektlegges både en overordnet forståelse av hvordan vurdering bør forstås i skolen, og en mer detaljert framstilling av hvordan en hensiktsmessig vurderingspraksis kan gjennomføres. I heftet legges det særlig vekt på de pedagogiske konsekvenser som lærere kan få fra vurderingspraksis. Vurdering av læring bør først og fremst handle om hvordan lærerne kan forbedre og videreutvikle egen pedagogisk praksis ut fra de resultatene som vurderingen viser. Det er ikke elevene alene som skal ta konsekvensene av vurderingsresultatene, men elevene og lærerne i et nært samarbeid. Slik kan lærernes vurderingspraksis få positive konsekvenser for elevenes læringsutbytte.

Målgruppen for dette heftet er først og fremst lærere som arbeider på ulike nivå i grunnopplæringen. Heftet kan også brukes grunn- og videreutdanning av lærere innenfor vurderingsfeltet

Vis alltid denne fanen

Bibliotekarenes bokanmeldelser - fra anbefalinger.deichman.no

Vis alltid denne fanen
  • Tips en venn om Vurderingspraksis : beskrivelse
  • Del på Facebook
  • Vis Facebooks Liker-knapp
  • Del på Twitter
  • Vis QR-kode med lenke for mobil
  • Foreslå innkjøp
  • Annen visning

Huskeliste

Lista er tom