Hopp over navigasjon
    
Søk med mobilen
Omslagsbilde
""
Logg inn øverst til høyre, med nasjonalt lnr for å gi stjernekast
372.4 Å
202 s.
Hva kjennetegner lesing av fagtekster og hvilke utfordringer får elevene når de møter slike tekster som ofte kan være tunge og ugjennomtrengelige?I alle skolefag er vi avhengige av språk for å utvikle kunnskap, forståelse og refleksjon. Denne boka løfter fram noen av trekkene ved de ulike fagspråkene som elevene møter i skolen og ser både på verbalspråk og sammensatte tekster som for eksempel dokumentarfilm og lærebøker med illustrasjoner. Et mangfoldig tekstmateriale fra ulike skolefag gir utgangspunkt for å drøfte utfordringer som elever, også minoritetselever, står overfor i møte med fagtekster sjangerproblematikk, tekstsammenheng, ordvalg og setningsbygning. Et stort kapittel er viet til lesestrategier og arbeidsmåter. Denne andre utgaven er oppdatert i henhold til reviderte fagplaner og inneholder også nye eksempler. Boka er skrevet for studenter i lærerutdanningen, i tillegg til at den har nyttig stoff for lærere i grunnskole og videregående skole. Forfatterne kommer fra Universitetet i Agder og Høgskolen i Buskerud og Vestfold. De interesserer seg alle for lesing på ulike måter og har arbeidet og publisert innenfor dette fagfeltet.
978-82-15-02495-0 : Nkr 399.00
0856178
Bestill       Husk denne

(beta)Bli den første til å skrive anmeldelse

NrAvdelingBindPlasseringNoteStatusHylle
2Sølvberget, 3. etasje FagbøkerPå hylla 372.4 Å
Vis alltid denne fanen

Bibliotekarenes bokanmeldelser - fra anbefalinger.deichman.no

Vis alltid denne fanen
  • Tips en venn om Å lese i alle fag
  • Del på Facebook
  • Vis Facebooks Liker-knapp
  • Del på Twitter
  • Vis QR-kode med lenke for mobil
  • Foreslå innkjøp
  • Annen visning

Huskeliste

Lista er tom