Hopp over navigasjon
    
Søk med mobilen

Vurderingspraksis : beskrivelse av en pedagogisk analysemodell til bruk i grunnskolen


Hylleplass
372.127 VUR
Tittel
Omfang
55 s.
Tittel
Opplysninger2
Har bibliografi, innholdsfortegnelse . - Heftet presenterer grunnleggende tilnærminger til å vurdere elevenes faglige og sosiale læring og utvikling. Det gir en overordnet forståelse av hvordan vurdering bør forstås i skolen, sammen med en mer detaljert framstilling av hvordan en hensiktsmessig vurderingspraksis kan gjennomføres. De pedagogiske konsekvensene lærere kan få fra vurderingspraksis vektlegges spesielt. Elevene skal ikke alene ta konsekvensene av vurderingsresultatene, men elevene og lærerne i et nært samarbeid. Slik kan lærernes vurderingspraksis få positive konsekvenser for elevenes læringsutbytte. Målgruppen for dette heftet er først og fremst lærere i grunnopplæringen, men heftet kan også brukes i grunn- og videreutdanning av lærere. . - 179 kr
Emner
Dewey
ISBN
Tittelnr
Bok