Hopp over navigasjon
    
Søk med mobilen

Spill- og dataprogrammering : en illustrert trinn-for-trinn-guide


Hylleplass
005.13 VOR
Forfatter
Tittel
Omfang
224 s.
Tittel
Opplysninger2
Omslagstittel: Spill- og dataprogrammering for barn . - På omslaget: Med Scratch og Python . - Har ordliste, register . - Lær datakoding ved å lage spill i språkene Scratch og Python. Her lærer man å programmere dataspill og animasjoner, egne programmer og spill. Bli først kjent med det visuelle dra-og-dropp-språket Scratch, deretter videre til å programmere med det litt mer avanserte Python, et tekstbasert programmeringsspråk som brukes mye i yrkeslivet. Koding har blitt kalt framtidens språk, og etter hvert som mer og mer i verden blir digitalisert, vil de som kan eller forstår programmering, få et stort fortrinn. Boken er utviklet for å støtte data som skolefag, og gjør selv de mest innfløkte sidene ved programmering og datamaskiner forståelige for alle. Sakprosa for mellom-/ungdomstrinnet. Omtalen er utarbeidet av BS. . - Alder: 9-16 år . - 199 kr
Emner
Dewey
ISBN
Tittelnr
Bok