Hopp over navigasjon
    
Søk med mobilen

Stress og mestring i skolen


Hylleplass
371.713 STR
Tittel
Omfang
226 sider
Opplysninger2
Mange elever opplever stress i forbindelse med skolearbeidet. Denne boken handler om hvordan lærere kan hjelpe elever som opplever stress, slik at stresset ikke står i veien for mestring og læring. I boken tar forfatterne utgangspunkt i forskning på og teorier om stress. Med bakgrunn i dette beskriver og drøfter de temaer som stressforståelse, stressdempende læringsmiljø, sosial og emosjonell kompetanse, prestasjonsangst, skolevegring, digital mobbing, kroppspress og lærerens rolle som mestringsressurs for elevene. Temaene belyser stress i skolen fra ulike vinkler. Alle tilnærmingene har til felles at de skal bidra til å forebygge stress og styrke elever og læreres mestringsopplevelser gjennom forskningsbaserte tiltak. Boken er viktig for alle som er interessert i forskningsbasert kunnskap om stress og mestring i skolen. Målgruppen er masterstudenter, forskere, ledere og lærere.
Emner
Dewey
Nettressurser
ISBN
Tittelnr
Bok