Hopp over navigasjon
    
Søk med mobilen
Omslagsbilde
""
Logg inn øverst til høyre, med nasjonalt lnr for å gi stjernekast
Utgitt:
1996 . - Bok . - 152 s.
Bokmål
Hylleplass:
370.117 MIN
Bestill       Les e-bok Husk denne

(beta)Bli den første til å skrive anmeldelse

NrAvdelingBindPlasseringNoteStatusHylle
501Sølvberget, Magasin U2 1996På hylla 370.117 MIN
Forlaget skriver om denne boka:

Denne boka bygger på tre artikler som ble skrevet til Norges forskningsråds konsensuskonferanse om språkopplæring av minoritetselever i januar 1996, og tar opp temaer som morsmålsopplæring, norsk som andrespråk, tospråklighet og språk og identitestutvikling. Videre behandles innlemmingsstrategier som assimilering, integrering og segregering i relasjon til pluralisme. Opplæringsstrategier i klasserommet er viet til eget kapittel.
Forfatterne er blant de mest erfarne på feltet i Norge og Sverige. Kenneth Hyltenstam og Inger Lindberg er knyttet til Centrum för Tvåspråklighetsforskning, Stockholma universitet, mens Lena Sjöqvist er lærer ved Flemingsbergskolan ved Stockholm. Anne Hvenekilde arbeider ved ILF, Universitetet i Oslo, Sunil Loona er forsker og skolepsykolog i Oslo med, minoritetsbarn som spesialfelt og Thor Ola Engel er knyttet til Høgskolen i Hedmark.

Vis alltid denne fanen

Bibliotekarenes bokanmeldelser - fra anbefalinger.deichman.no

Vis alltid denne fanen
  • Tips en venn om Minoritetselever og språkopplær
  • Del på Facebook
  • Vis Facebooks Liker-knapp
  • Del på Twitter
  • Vis QR-kode med lenke for mobil
  • Foreslå innkjøp
  • Annen visning

Huskeliste

Lista er tom