Hopp over navigasjon
    
Søk med mobilen
Omslagsbilde
""
Logg inn øverst til høyre, med nasjonalt lnr for å gi stjernekast
Utgitt:
2008 . - Bok . - 246 s.
Bokmål
Hylleplass:
371.394 TIL
Bestill       Husk denne

(beta)Bli den første til å skrive anmeldelse

NrAvdelingBindPlasseringNoteStatusHylle
1Sølvberget, 3. etasje På hylla 371.394 TIL
Forlaget skriver om denne boka:
Fellesskolens store dilemma i dag er å forene hensyn til enhet og forskjellighet, til fellesskap og mangfold. Skolen skal både inkludere og differensiere.
Hvordan disse utfordringene mestres, vil trolig påvirke den offentlige skolens framtidige status og stilling. Det henger sammen med at det fremste kvalitetskjennetegnet blant foreldre ikke er hvor god de antar at skolen generelt er, men hvor god de opplever at den lokale skolen er for deres barn. Skolens utfordring blir derfor å utvikle et fellesskap der lærere greier å møte den enkelte elev i mangfoldet av elever. Skal skolen ha rom for alle, må den ha blikk for den enkelte.
Boka setter søkelyset på dette ved å belyse sentrale intensjonene for tilpasset opplæring, som danning, fellesskolen, elevvurdering og spesialundervisning. Her drøftes også skoleutvikling som virkemiddel for å realisere intensjonene om tilpasset opplæring. Særlig innovasjon, lærerrollen, skoleledelse og aksjonslæring vies oppmerksomhet
Boka henvender seg til studenter i lærerutdanning og annen pedagogisk utdanning, men også til dem som arbeider i eller med skolen.
Vis alltid denne fanen

Bibliotekarenes bokanmeldelser - fra anbefalinger.deichman.no

Vis alltid denne fanen
  • Tips en venn om Tilpasset opplæring : intensjon
  • Del på Facebook
  • Vis Facebooks Liker-knapp
  • Del på Twitter
  • Vis QR-kode med lenke for mobil
  • Foreslå innkjøp
  • Annen visning

Huskeliste

Lista er tom