I billedboken «Svartfossen» veksler Per Dybvig mellom ulike tegneteknikker og presenterer et mangfoldig persongalleri i et univers som er umiskjennelig «dybvigsk». Her går det vakre og det truende hånd i hånd, og personer og hendelser vikles inn i hverandre på en helt særegen måte. Boka har en klar forbindelse til «Jegeren» (2015), selv om de to bøkene skiller seg fra hverandre i både teknikk og format. Omtalen er utarbeidet av BS.
Med Svartfossen fortsetter billedkunstner og illustratør Per Dybvig sitt forfatterskap, som startet med bildeboka Jegeren - en fortelling fra skogen (2015), kåret til Årets vakreste bok av Grafill. Selv om man kan se en forbindelse mellom Jegeren og årets bok, skiller de seg tydelig fra hverandre, i både teknikk og format. Der Jegeren hadde et stort format og detaljrike, syltynne svarthvitt-tegninger med mye hvit bakgrunn, er Svartfossen en fargemettet bok med et lite format. Denne gangen veksler Dybvig mellom forskjellige tegneteknikker og plasserer et mangfoldig persongalleri i et umiskjennelig dybvigsk univers, der det vakre og truende går hånd i hånd, og der personer og hendelser vikles inn i hverandre på særegent vis.
Ledig Ledig eksemplar er ikke til utlån. Ventetid må påberegnes ved bestilling.
(Avd.: Sølvberget, Stavangersamlingen q 711.5 KOM) Ikke til utlån
Husk denne