Hopp over navigasjon
    
Søk med mobilen
Omslagsbilde
""
Logg inn øverst til høyre, med nasjonalt lnr for å gi stjernekast
Utgitt:
2019 . - Bok . - 226 sider
Bokmål
Opplysninger:
Mange elever opplever stress i forbindelse med skolearbeidet. Denne boken handler om hvordan lærere kan hjelpe elever som opplever stress, slik at stresset ikke står i veien for mestring og læring. I boken tar forfatterne utgangspunkt i forskning på og teorier om stress. Med bakgrunn i dette beskriver og drøfter de temaer som stressforståelse, stressdempende læringsmiljø, sosial og emosjonell kompetanse, prestasjonsangst, skolevegring, digital mobbing, kroppspress og lærerens rolle som mestringsressurs for elevene. Temaene belyser stress i skolen fra ulike vinkler. Alle tilnærmingene har til felles at de skal bidra til å forebygge stress og styrke elever og læreres mestringsopplevelser gjennom forskningsbaserte tiltak. Boken er viktig for alle som er interessert i forskningsbasert kunnskap om stress og mestring i skolen. Målgruppen er masterstudenter, forskere, ledere og lærere.
Hylleplass:
371.713 STR
Bestill       Husk denne

(beta)Bli den første til å skrive anmeldelse

  Reserveringer :1
NrAvdelingBindPlasseringNoteStatusHylle
1Sølvberget, 3. etasje FagbøkerUtlånt til 5/10/2024 371.713 STR
2Sølvberget, 3. etasje Utlånt til 15/9/2024 371.713 STR
Vis alltid denne fanen

Bibliotekarenes bokanmeldelser - fra anbefalinger.deichman.no

Vis alltid denne fanen
  • Tips en venn om Stress og mestring i skolen
  • Del på Facebook
  • Vis Facebooks Liker-knapp
  • Del på Twitter
  • Vis QR-kode med lenke for mobil
  • Foreslå innkjøp
  • Annen visning

Huskeliste

Lista er tom