![forsidebilde - trykk for å vise stor versjon](https://krydder.bibsyst.no/0950/10377929.bilde.1697721124.n.jpg)
La læreren være lærer : veien til en skole der alle barn kan lykkes
Trond GiskeGiske, Trond
Bok Bokmål utgitt 2015
Ledig
Sølvberget, 3. etasje: 1 av 1 ledig
(sortering: 371.0948 GIS)
(sortering: 371.0948 GIS)
*0010637539 *003NO-LaBS *00520211116211313.0 *007t *008150113s2015 xx e 0 nob d *009 nam 1 *019 $bl *020 $a978-82-05-48092-6$qib.$c369 kr *035 $a(NO-LaBS)10377929(bibid) *08274$qNO-OsBA$a371.09481$25 *090 $c371.0948$dGIS *1001 $aGiske, Trond$d1966-$6(NO-LaBS)637539-1$_24077100 *24510$aLa læreren være lærer$bveien til en skole der alle barn kan lykkes$cTrond Giske *260 $a[Oslo]$bGyldendal$c2015 *300 $a444 s.$bfig. *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *386 $mNasjonalitet/regional gruppe$bn.$0(NO-LaBS)637539-1 *5058 $aHar bibliografi, noter *5208 $aHver høst begynner om lag 60 000 barn i første klasse. Men hver tredje elev klarer ikke å gjennomføre et 13-årig skoleløp. Dette er et tegn på at norsk skole ikke fungerer, skriver Trond Giske, som bruker nyere forskning som utgangspunkt når han her presenterer konkrete tiltak som kan bedre situasjonen. Tiltakene omfatter lærerutdanning, tidsbruk og læreplaner, elevenes plikter og rettigheter, foreldrenes rolle og politikernes ansvar. Trond Giske er tidligere utdanningsminister og nåværende leder av Stortingets kirke-, utdanning- og forskningskomite. *599 $a369 kr *650 4$aLærere$_10776100 *650 4$aSkolevesen$_10764400 *650 4$aUtdanningspolitikk$_10777100 *65007$aPedagogikk$9nob$2Bokbasen AS$_30294600 *65007$aSkoleadministrasjon$9nob$2Bokbasen AS$_31630400 *65014$aSkolen$_10057300 *651 4$aNorge$_10005700 ^