Hjem og skole : Hvordan etablere et samarbeid til elevens beste?
Thomas NordalNordahl, Thomas
Bok Bokmål utgitt cop. 2015
*0010648519 *003NO-LaBS *00520211116211824.0 *007t *008160418s2015 xx e 0 nob d *009 nam 1 *019 $bl *020 $a978-82-15-02166-9$qh.$c299 kr *035 $a(NO-LaBS)10432998(bibid) *08204$qNO-OsBA$a371.192$223/nor *090 $c371.192$dNOR *1001 $aNordahl, Thomas$d1958-$_20441500 *24510$aHjem og skole$bHvordan etablere et samarbeid til elevens beste?$cThomas Nordal *250 $a2. utg. *260 $aOslo$bUniversitetsforl.$ccop. 2015 *300 $a155 s.$bfig. *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *500 $a1. utg. 2007 *5058 $aHar bibliografi, register *5208 $aHvem har ansvaret for å skape et godt samarbeid mellom hjem og skole? Utdanningsdepartementet har uttrykt et ønske om å bedre samarbeidet mellom hjem og skole. Målet med boka er å gi foreldre, lærere og skoleledere hjelp til å styrke et slikt samarbeid på best mulig måte. Boka presenterer aktuell kunnskap om hva som kjennetegner dette samarbeidet, og hvilken betydning det har for barnas læringsutbytte og situasjon i skolen. Videre beskrives prinsipper på hvordan samarbeidet mellom hjem og skole kan fungere best mulig. Boka er skrevet for både praktiserende lærere i skolen og foreldre, og den er aktuell for lærerstudenter. I denne reviderte andre utgaven presenteres nyere nasjonal og internasjonal forskning om foreldres betydning for egne barns læring. *599 $a299 kr *650 4$aForeldre$_10413100 *650 4$aLærere$_10776100 *650 4$aSamarbeid$_14822100 *650 4$aSkole$_21744300 ^