Utviklingspsykologiske perspektiv på barns oppvekst
Leif Askland og Svein Ole SataøenAskland, Leif · Bok · Bokmål · utgitt 2019
Ikke ledig
ca 2 måneder ventetidHenter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*0010855968 *003NO-LaBS *00520211116210926.0 *007t *008200831s2019 no er 0 nob d *009 cam 1 *019 $bl *020 $a978-82-05-52176-6$qheftet$cNkr 499.00 *0243 $a9788205521766 *035 $a(NO-LaBS)11861816(bibid) *035 $a(NO-OsBAS)150310481 *040 $bnor *08204$a155.4$223/nor$qNO-OsBAS *090 $c155.4$dASK *1001 $aAskland, Leif$d1950-$6(NO-LaBS)855968-1$_22186800 *24510$aUtviklingspsykologiske perspektiv på barns oppvekst$cLeif Askland og Svein Ole Sataøen *250 $a4. utgave *260 $aOslo$bGyldendal$c2019 *300 $a244 sider$billustrasjoner$c25 cm *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *386 $mNasjonalitet/regional gruppe$bNO$0(NO-LaBS)855968-1 *386 $mNasjonalitet/regional gruppe$bNO$0(NO-TrBIB)90399343 *500 $a1. utgave (nynorsk) 2000 med tittel: Å høyre til *5208 $aI Utviklingspsykologiske perspektiv på barns utvikling viser Leif Askland og Svein Ole Sataøen nye tilnærminger til å forstå små barns utvikling. Denne fjerde utgaven presenterer aktuelle teorier og forsking om barns utvikling, lek, læring og danning. Boka er en kilde til kunnskap om barns helhetlige utvikling og samspill fra fødsel og fram til skolestart, og understreker bildet av barnet som aktør i sitt eget liv, i samspill med andre og verden omkring. Innholdet er organisert etter livstema som representerer de store menneskelige utfordringene barn møter gjennom oppveksten. Hvordan barn opplever seg selv, samspill med andre og omverdenen forøvrig blir grundig behandlet og satt inn i en pedagogisk kontekst. Boka gir barnehagelæreren og barnehagelærerstudenten nyttige redskap for å kunne dokumentere barns utvikling og trivsel. Den gir bakgrunn for å kunne analysere og reflektere kritisk over profesjonelle og etiske utfordringer i pedagogisk arbeid med barns utvikling, lek, læring og danning. Boka er godt knyttet opp til de målene som er skissert i barnehagelærerutdanningens kunnskapsområde «Barns utvikling, lek og læring». *65007$aBarndom$9nno$2Bokbasen AS$_32874200 *65007$aBarndom$9nob$2Bokbasen AS$_30408000 *65007$aBarnepsykologi$9nno$2Bokbasen AS$_33853600 *65007$aBarnepsykologi$9nob$2Bokbasen AS$_30647300 *7001 $aSataøen, Svein Ole$d1954-$0(NO-TrBIB)90399343$eforfatter$4aut$8m$_34106100 *7400 $aÅ høyre til *85641$amedia.boknett.no$uhttps://media.boknett.no/objects/81/04/150310481/productimage_ORG_5cd60f4041256c8886a4c377238e48c380c80f14.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg ^