Læreren med forskerblikk : innføring i vitenskapelig metode for lærerstudenter
May Britt Postholm og Dag Ingvar JacobsenPostholm, May Britt
Bok Bokmål utgitt 2011
*0010642389 *003NO-LaBS *00520211116211749.0 *007t *008150803s2011 xx e 0 nob d *009 nam 1 *019 $bl *020 $a978-82-7634-761-6$qh.$c249 kr *035 $a(NO-LaBS)4885673(bibid) *08274$qNO-OsBA$a370.72$25 *090 $c370.72$dPOS *1001 $aPostholm, May Britt$d1959-$6(NO-LaBS)642389-1$_20827600 *24510$aLæreren med forskerblikk$binnføring i vitenskapelig metode for lærerstudenter$cMay Britt Postholm og Dag Ingvar Jacobsen *260 $aKristiansand$bHøyskoleforl.$c2011 *300 $a159 s.$bfig. *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *386 $mNasjonalitet/regional gruppe$bn.$0(NO-LaBS)642389-1 *386 $mNasjonalitet/regional gruppe$bn.$0(NO-LaBS)642389-2 *5058 $aHar bibliografi, innholdsfortegnelse, register *5208 $aBoken gir en innføring i vitenskapelig metode for lærerstudenter. Her fremstilles observasjon, samtale og spørreskjema på en praktisk og kritisk måte. Boken omhandler også kvalitativ og kvantitativ analyse, viser hvordan undersøkelser kan presenteres muntlig og skriftlig og hvordan kvalitet kan fremmes i hele undersøkelsesprosessen. Helt sentralt i fremstillingen er koblingen mellom praksis og forskerblikket på egen hverdag. Boken henvender seg først og fremst til lærerstudenter, men også andre som er interessert i å undersøke skolehverdagen. *599 $a249 kr *65007$aUndersøkelsesmetodikk$9nob$2Bokbasen AS$_30643500 *65014$aPedagogisk forskning$_15995500 *65024$aLærere$_10776100 *65024$aMetodelære$_10516700 *7001 $aJacobsen, Dag Ingvar$d1959-$emedforfatter$4aut$6(NO-LaBS)642389-2$_18342900 ^