Utvikling, lek og læring i barnehagen : forskning og praksis
Vibeke Glaser red. ; Ingunn Størksen red. ; May Britt Drugli red.Bok · Bokmål · utgitt cop. 2014
Ikke ledig
187 dager siden et eksemplar skulle vært levertLogg inn for flere valg
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*0010646488 *003NO-LaBS *00520211116211419.0 *007t *008160118s2014 xx e 0 nob d *009 nam 1 *019 $bl *020 $a978-82-321-0160-3$qh.$c490 kr *035 $a(NO-LaBS)10158069(bibid) *0820 $a155.42$223/nor *0820 $a372.21$223/nor *090 $c372.21$dUTV *24500$aUtvikling, lek og læring i barnehagen$bforskning og praksis$cVibeke Glaser red. ; Ingunn Størksen red. ; May Britt Drugli red. *260 $aBergen$bFagbokforl.$ccop. 2014 *300 $a532 s.$bfig. *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *386 $mNasjonalitet/regional gruppe$bn.$0(NO-LaBS)646488-1 *386 $mNasjonalitet/regional gruppe$bn.$0(NO-LaBS)646488-2 *386 $mNasjonalitet/regional gruppe$bn.$0(NO-LaBS)646488-3 *5058 $aHar innholdsfortegnelse, noter, bibliografi, lista av forfattere *5208 $aI boken presenteres oppdatert kunnskap om barns utvikling i barnehagen. Her gis en oversikt over de mest anvendte psykologiske teorier som inkluderer både miljøets, biologiens og genetikkens betydning. Hensikten med boken er å fremme en flerfaglig og integrert tilnærming til barns utvikling, lek og læring.I dag er en stor andel av barna i barnehagen under tre år. Tilknytning, stabilitet og kvalitet i samspillet er derfor fremhevet spesielt i denne boka. Forfatterne anlegger en bred forståelse av begrepet utviklingsom en livslang prosess og med mulighet for ny vekst.Bokens forfattere er psykologer og pedagoger. Felles for bidragene er deres fokus på tidlig innsats, interaksjon og relasjon samt voksnes betydning for barnets utvikling i en barnehagekontekst.Blant viktige temaer i boken er omsorg, lek og læringarv og miljøtilknytningvennskapmestring og motivasjonselvreguleringspråk- og matematikkkjønnobservasjon og kartleggingbarn med flerkulturell bakgrunnomsorgssviktbarnelitteraturforebygging av mobbingmedvirkning og danning mm *599 $a490 kr *65007$aBarnehagepedagogikk$9nob$2Bokbasen AS$_30501700 *65007$aLek$9nob$2Bokbasen AS$_30231900 *65007$aLæring$9nob$2Bokbasen AS$_30441700 *65007$aUtviklingspsykologi$9nob$2Bokbasen AS$_31558900 *65014$aBarnehagepedagogikk$_27835200 *65024$aBarn$_10006000 *65024$aBarnehager$_10535600 *65024$aForskning$_10036600 *65024$aFørskolebarn$_15059000 *65024$aLek$_10177300 *65024$aLæring$_10535700 *65024$aUtviklingspsykologi$_10178900 *7001 $aDrugli, May Britt$d1958-$eredaktør$4edt$6(NO-LaBS)646488-1$_23514500 *7001 $aGlaser, Vibeke$d1961-$eredaktør$4edt$6(NO-LaBS)646488-2$_25432700 *7001 $aStørksen, Ingunn$d1969-$eredaktør$4edt$6(NO-LaBS)646488-3$_23054900 ^