Lærerkoden : indre motivasjon og kampen om norsk skole
Magnus Engen MarsdalMarsdal, Magnus E.
Bok Bokmål utgitt 2014
Ledig
- Sølvberget, 3. etasje: 1 av 1 ledig
(sortering: 371.0094 MAR)
*0010632344 *003NO-LaBS *00520211116211852.0 *007t *008140616s2014 xx e 0 nob d *009 nam 1 *019 $bl *020 $a978-82-92866-84-9$qh.$c129 kr *035 $a(NO-LaBS)10248565(bibid) *08274$qNO-OsBA$a371.009481$25 *090 $c371.0094$dMAR *1001 $aMarsdal, Magnus E.$d1974-$_21398100 *24510$aLærerkoden$bindre motivasjon og kampen om norsk skole$cMagnus Engen Marsdal *260 $aOslo$bManifest$c2014 *300 $a140 s.$bill. *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *5058 $aHar bibliografi, innholdsfortegnelse, noter *5208 $aFører testkonkurranse til økt læring i skolen? Blir våre barns skoler mer og mer like bedrifter? Er det riktig at rektor får resultatbonus og styrer som en direktør? Nei, er Magnus Marsdals svar på alle disse spørsmålene. I denne boka uttrykker han skepsis mot bedriftsinspirert styring i skolen, og gir eksempler på hvordan voksnes resultatjag kan være uforenlig med barnas beste. Vi møter Marius Andersen, læreren fra Sandefjord som utløste strid da han nektet å krysse av for kompetansenivå på et skjema for elever i barneskolen. *599 $a129 kr *650 4$aLærere$_10776100 *65014$aSkolen$_10057300 ^