*0010654905
*003NO-LaBS
*00520211116210814.0
*007t
*008170131s2017 xx j 0 nob d
*009 nam 1
*019 $abu,u,mu$bl
*020 $a9788231611752$qh.$c199 kr
*035 $a(NO-LaBS)10658447(bibid)
*041 $heng
*08204$qNO-OsBA$a005.133$223/nor
*090 $c005.13$dVOR
*1001 $aVorderman, Carol$d1960-$6(NO-LaBS)654905-1$_18328600
*24510$aSpill- og dataprogrammering$ben illustrert trinn-for-trinn-guide$c[Carol Vorderman ; oversetter Bjørnar Magnussen]
*2461 $aComputer coding for kids$iOriginaltittel
*260 $a[Oslo]$bSpektrum$c2017
*300 $a224 s.
*336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco
*337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt
*338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact
*385 $mAldersgruppe$a11-12 år$0https://schema.nb.no/Bibliographic/Values/TG1004$2nortarget
*385 $mAldersgruppe$a13-15 år$0https://schema.nb.no/Bibliographic/Values/TG1005$2nortarget
*385 $mAldersgruppe$a9-10 år$0https://schema.nb.no/Bibliographic/Values/TG1003$2nortarget
*386 $mNasjonalitet/regional gruppe$beng.$0(NO-LaBS)654905-1
*386 $mNasjonalitet/regional gruppe$bn.$0(NO-LaBS)654905-2
*4901 $aHjelp barna på skolen
*500 $aOmslagstittel: Spill- og dataprogrammering for barn
*500 $aPå omslaget: Med Scratch og Python
*5058 $aHar ordliste, register
*5208 $aLær datakoding ved å lage spill i språkene Scratch og Python. Her lærer man å programmere dataspill og animasjoner, egne programmer og spill. Bli først kjent med det visuelle dra-og-dropp-språket Scratch, deretter videre til å programmere med det litt mer avanserte Python, et tekstbasert programmeringsspråk som brukes mye i yrkeslivet. Koding har blitt kalt framtidens språk, og etter hvert som mer og mer i verden blir digitalisert, vil de som kan eller forstår programmering, få et stort fortrinn. Boken er utviklet for å støtte data som skolefag, og gjør selv de mest innfløkte sidene ved programmering og datamaskiner forståelige for alle. Sakprosa for mellom-/ungdomstrinnet. Omtalen er utarbeidet av BS.
*5218 $aAlder: 9-16 år
*599 $a199 kr
*65007$aDataspill$9nob$2Bokbasen AS$_30323100
*65007$aProgrammering$9nob$2Bokbasen AS$_30280600
*65007$aPython$9nob$2Bokbasen AS$_30924500
*65007$aScratch$9nob$2Bokbasen AS$_31717800
*65014$aProgrammeringsspråk$_13738400
*65024$aDataspill$_13842100
*7001 $aMagnussen, Bjørnar$d1980-$eoversetter$4trl$6(NO-LaBS)654905-2$_28826000
*7400 $aSpill og dataprogrammering for barn
*830 0$aHjelp barna på skolen$_28825900
^