Hva er strategi?
Lene PettersenPettersen, Lene · Bok · Bokmål · utgitt [2020]
Ledig
Sølvberget, 3. etasje: 1 av 1 ledig
Plassering: Fagbøker (sortering: 658.4012 PET)
Plassering: Fagbøker (sortering: 658.4012 PET)
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*0010850671 *003NO-LaBS *00520211116210820.0 *007t *008200428s2020 no er 0 nob d *009 nam 1 *019 $bl *020 $a978-82-15-02699-2$qheftet$cNkr 329.00 *0243 $a9788215026992 *035 $a(NO-LaBS)12419106(bibid) *035 $a(NO-OsBAS)150182166 *040 $bnor *08204$a658.4012$223/nor$qNO-OsBAS *0830 $a658.4$223/nor$qNO-OsBAS *090 $c658.4012$dPET *1001 $aPettersen, Lene$6(NO-LaBS)850671-1$_37860900 *24510$aHva er strategi?$cLene Pettersen *260 $aOslo$bUniversitetsforlaget$c[2020] *300 $a187 sider$billustrasjoner$c23 cm *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *386 $mNasjonalitet/regional gruppe$bNO$0(NO-LaBS)850671-1 *500 $aForord av professor Inger Stensaker *5208 $aBoken gir en presis og konsis oversikt over strategifaget. Gjennom å presentere flere perspektiver gir Pettersen en bred forståelse for hva strategi er, og hvorfor noen virksomheter har et konkurransefortrinn. Boken peker både fremover og bakover. Den inneholder en historisk fremstilling som viser hvor strategifaget kommer fra, og hvordan det har utviklet seg. Men forfatteren vier også mye plass til nyere perspektiver i strategifaget. Dette er perspektiver som i tillegg til å forklare hvorfor og hvordan resultater oppnås, legger spesielt vekt på endring, innovasjon og hvordan menneskelig interaksjon påvirker strategiske beslutninger, prosesser og utfall. Hva er strategi? forklarer abstrakte teorier på en lett begripelig og anvendelig måte. Alle viktige poenger er illustrert ved hjelp av relevante og oppdaterte eksempler. En klar styrke ved boken er hvordan forfatteren kobler strategifaget til teknologisk utvikling, digitalisering og kunstig intelligens. I en tid hvor strategifaget brukes i mange ulike fagfelt, henvender denne boken seg til både studenter og praktikere. Forord av professor Inger Stensaker ved Norges handelshøyskole. *650 4$aStrategi$_14430800 *65007$aLedelse$9nob$2Bokbasen AS$_30645300 *65007$aLeiing$9nno$2Bokbasen AS$_31768000 *65007$aPlanlegging$9nno$2Bokbasen AS$_33840400 *65007$aPlanlegging$9nob$2Bokbasen AS$_32056600 *85641$amedia.boknett.no$3Omslagsbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/66/21/150182166/productimage_ORG_8f5c8548c807419c13bd625f3d4d011bbd43cef2.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg ^