Markedsmennesker : kritikk av tidsånden
Oscar Dybedahl, Sigurd Hverven, Ola Innset, Mímir Kristjánsson (red.)Bok · Bokmål · utgitt 2020 · Antologiar · Antologier
Ledig
Sølvberget, 3. etasje: 1 av 1 ledig
Plassering: Fagbøker (sortering: 306.342 MAR)
Plassering: Fagbøker (sortering: 306.342 MAR)
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*0010861272 *003NO-LaBS *00520211116210941.0 *007t *008201117s2020 no er 0 nob d *009 cam 1 *019 $bl *020 $a978-82-8265-557-6$qinnbundet$cNkr 369.00 *0243 $a9788282655576 *035 $a(NO-LaBS)12692491(bibid) *035 $a(NO-OsBAS)150358168 *040 $bnor *08204$a306.342$223/nor$qNO-OsBAS *0830 $a306.3$223/nor$qNO-OsBAS *090 $c306.342$dMAR *24500$aMarkedsmennesker$bkritikk av tidsånden$cOscar Dybedahl, Sigurd Hverven, Ola Innset, Mímir Kristjánsson (red.) *260 $aOslo$bDreyers forlag$c2020 *300 $a220 sider$c22 cm *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *386 $mNasjonalitet/regional gruppe$bNO$0(NO-TrBIB)11067659 *386 $mNasjonalitet/regional gruppe$bNO$0(NO-TrBIB)12042516 *386 $mNasjonalitet/regional gruppe$bNO$0(NO-TrBIB)1470399605989 *386 $mNasjonalitet/regional gruppe$bNO$0(NO-TrBIB)9009213 *500 $aKulturfond *5208 $aStadig mer av livene våre blir kjøp og salg. Tech-gigantene har tjent milliarder på å gjøre vår personlige informasjon til kommersielle varer. Gjennom datingtjenester som Tinder blir vi kunder på et sjekkemarked, der vi selger oss selv best mulig for å kunne shoppe den riktige partneren. Selv det som en gang var offentlig sektor er for lengst blitt underlagt markedets prinsipper. Vi møter velferdsstaten oftere som brukere av offentlige tjenester enn som borgere i et demokratisk samfunn. Men vi er ikke født til å være markedsmennesker. Vi maksimerer ikke alltid nytte. Vi velger gjerne samarbeid framfor konkurranse. De fleste av oss kommer til et punkt hvor nok er nok, selv om markedslogikken ikke kjenner noe slikt nokpunkt. Derfor blir vi hele tida forsøkt forbedret og forandret slik at vi bedre skal kunne fylle våre roller i det moderne markedssamfunnet. Denne antologien spør hva som egentlig skjer med oss når vi blir forsøkt gjenskapt i markedets bilde. *65007$aKapitalisme$9nno$2Bokbasen AS$_34355300 *65007$aKapitalisme$9nob$2Bokbasen AS$_30480900 *65007$aMarkedsøkonomi$9nob$2Bokbasen AS$_34355400 *65007$aMarknadsøkonomi$9nno$2Bokbasen AS$_34355500 *655 4$aAntologiar$9nno$_31889800 *655 4$aAntologier$9nob$_30260700 *7001 $aDybedahl, Oscar$d1990-$0(NO-TrBIB)12042516$eredaktør$4edt$8m$_34355600 *7001 $aHverven, Sigurd$d1991-$0(NO-TrBIB)1470399605989$eredaktør$4edt$8m$_34355700 *7001 $aInnset, Ola$d1985-$0(NO-TrBIB)9009213$eredaktør$4edt$8m$_34355800 *7001 $aMímir Kristjánsson$d1986-$0(NO-TrBIB)11067659$eredaktør$4edt$8m$_30881200 *85641$amedia.boknett.no$3Omslagsbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/68/81/150358168/productimage_ORG_5e47884ea59497961b10df9cb66aff2543e73cf3.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg ^