Demokrati på timeplanen
Janicke Heldal StrayStray, Janicke Heldal
Bok Bokmål utgitt cop. 2011
Ledig
Sølvberget, 3. etasje: 1 av 1 ledig
Plassering: Fagbøker (sortering: 370.115 S)
Plassering: Fagbøker (sortering: 370.115 S)
*001878338 *003NO-LaBS *00520211116210753.0 *007t *008210831b xx e 0 nob d *009 nam 1 *019 $bl *020 $a978-82-450-1065-7$qh.$cNkr 249.00 *035 $a(NO-LaBS)5122977(bibid) *035 $a(NO-OsBA)0273724 *08274$qNO-OsBA$a370.115$25 *090 $c370.115$dS *1001 $aStray, Janicke Heldal$d1966-$6(NO-LaBS)878338-1$_25570300 *24510$aDemokrati på timeplanen$cJanicke Heldal Stray *260 $aBergen$bFagbokforl.$ccop. 2011 *300 $a157 s. *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *386 $mNasjonalitet/regional gruppe$bn.$0(NO-LaBS)878338-1 *5058 $aHar bibliografi, innholdsfortegnelse *5208 $aUtvikling og opprettholdelse av demokrati er viktige politiske målsettinger for den norske skolen. Denne boken undersøker spørsmål knyttet til demokratisk medborgerskap i pedagogisk sammenheng. Teksten tar utgangspunkt både i teoretiske tilnærminger til demokratiet og i praktiske forslag. Forfatteren diskuterer også forholdet mellom skole og demokrati og hvordan formålsparagrafens intensjoner kan realiseres gjennnom opplæringen. Jannicke Heldal Stray er forsker ved Institutt for spesialpedagogikk ved Universitetet i Oslo. *65017$aDemokrati$xOpplæring$2bibbi$9nor$_46404600 *900 0$aHeldal Stray, Janicke$9nor$zStray, Janicke Heldal$_35245700 ^