*0010626112
*003NO-LaBS
*00520211116211419.0
*007t
*008131029s2013 xx e 0 nob d
*009 nam 1
*019 $bl
*020 $a9788291540139$qh.$c398 kr
*035 $a(NO-LaBS)11230711(bibid)
*0827 $a839.82
*090 $c839.82$dIBS/DIN
*1001 $aDingstad, Ståle$d1965-$_21878100
*24510$aDen smilende Ibsen$bHenrik Ibsens forfatterskap : stykkevis og delt$cStåle Dingstad
*260 $aOslo$bSenter for Ibsen-studier$c2013
*300 $a297 s.
*336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco
*337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt
*338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact
*4901 $aActa Ibseniana$v9-2013
*5058 $aHar bibliografi, innholdsfortegnelse, noter
*5208 $aHenrik Ibsen blir ofte omtalt som den fremste representanten for det moderne gjennombrudd i Norden. Det komiske ved hans diktning har vært mindre omtalt, men er likevel ikke fraværende, verken hos Ibsen selv eller i Ibsen-forskningen. I denne boken ser Ståle Dingstad på forutsetningene for Ibsens dramatikk, og plasserer ham som en komedieskriver i tradisjonen etter Ludvig Holberg. Dingstad skriver blant annet at Ibsens verker kan sies å skyve interessen, kvaliteten og prestisjen fra vers til prosa, fra det historiske til det samtidige, fra det tragiske til det komiske.
*599 $a398 kr
*60014$aIbsen, Henrik$d1828-1906$_10028500
*650 4$aDramatikere$_16849100
*830 0$aActa Ibseniana$v9-2013$_26938600
^