*0010640022
*003NO-LaBS
*00520211116211358.0
*007t
*008150421s2015 xx e 0 nob d
*009 nam 1
*019 $bl
*020 $a978-82-02-48729-4$qh.$c389 kr
*035 $a(NO-LaBS)10303811(bibid)
*041 $hswe
*08274$qNO-OsBA$a370.152$25
*090 $c370.152$dSTR
*1001 $aStrandberg, Leif$d1950-$6(NO-LaBS)640022-1$_27834800
*24510$aVygotskij, barna og den lange læringsreisen$bpedagogisk inspirasjon i barnehage og skole$cLeif Strandberg ; oversetter Astrid Manger
*2461 $iOriginaltittel$aVygotskij, barnen och jag
*260 $a[Oslo]$bCappelen Damm akademisk$c2015
*300 $a215 s.$bill.
*336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco
*337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt
*338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact
*386 $mNasjonalitet/regional gruppe$bn.$0(NO-LaBS)640022-2
*386 $mNasjonalitet/regional gruppe$bsv.$0(NO-LaBS)640022-1
*5058 $aHar bibliografi, innholdsfortegnelse
*5208 $aLeif Strandberg tar i denne boka leseren med på en reise gjennom svenske barnehager og klasserom. Her undersøker han hvordan den russiske psykologen Vygotskijs sosiokulturelle teori kan anvendes i praksis. Han diskuterer blant annet hva læring er, de viktige sosiale aktivitetene, rommets betydning i lek- og læringssammenheng, pedagogens og lærerens lederskap og barnehagestyrere og rektorers rolle i læringen. Boken er skrevet i et tilgjengelig språk og har koblinger til teori, hverdagsliv og skjønnlitteratur. Målgruppen er pedagoger, styrere, lærere på alle trinn, rektorer og andre ansatte i barnehage, skole, SFO og spesialskoler.
*599 $a389 kr
*60014$aVygotskij, Lev Semenovitsj$d1896-1934$_15255300
*650 4$aBarn$_10006000
*650 4$aLæring$_10535700
*650 4$aPedagogisk psykologi$_10171900
*650 4$aSkolen$_10057300
*65007$aBarnehager$9nob$2Bokbasen AS$_30429800
*65007$aLæring$9nob$2Bokbasen AS$_30441700
*65007$aPedagogisk psykologi$2Bokbasen AS$_10171900
*65007$aSkolen$9nob$2Bokbasen AS$_30217100
*7001 $aManger, Astrid$d1952-$eoversetter$4trl$6(NO-LaBS)640022-2$_23908000
^