Å invitere elever til skriving : ulike perspektiver på skriveoppgaver
Hildegunn Otnes (red.)Bok · Bokmål · utgitt cop. 2015
Ledig
Sølvberget, 4. etasje: 1 av 1 ledig
(sortering: 808 Å)
(sortering: 808 Å)
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*0010642708 *003NO-LaBS *00520211116211752.0 *007t *008150818s2015 xx e 0 mul d *009 nam 1 *019 $bl *020 $a978-82-450-1813-4$qh.$c399 kr *035 $a(NO-LaBS)10377246(bibid) *041 $anob$anno *0827 $a372.6 *08274$qNO-OsBA$a808$25 *090 $c808$dÅ *24500$aÅ invitere elever til skriving$bulike perspektiver på skriveoppgaver$cHildegunn Otnes (red.) *260 $aBergen$bFagbokforl.$bLandslaget for norskundervisning$ccop. 2015 *300 $a268 s. *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *386 $mNasjonalitet/regional gruppe$bn.$0(NO-LaBS)642708-1 *5058 $aHar bibliografi, data om bidragsyterne, sammendrag *5208 $aKvaliteten på skriveoppgavene elever får og utformingen av dem, har nær sammenheng med kvaliteten på tekstene elevene skriver. Derfor er det viktig at oppgavene er relevante, motiverende og tydelige. Å invitere elever til skriving er en antologi med artikler om skriveoppgaver i flere fag, på ulike trinn. Oppgavematerialet er hentet fra bl.a. lærebøker, eksamener og tester. Her studeres skriveoppgaver som egne typer tekster, og ulike oppgavedesign analyseres i lys av skriveteorier. Forfatterne av artiklene har forskjellig fagbakgrunn, og har varierte innfallsvinkler til analyse og vurdering av skriveoppgaver. Boken retter seg særlig mot skriveforskere, lærerstudenter og lærere i alle fag. Inneholder artikkelsammendrag og forfatteromtaler. *546 $aTekst på bokmål og nynorsk *599 $a399 kr *650 4$aOppgaveskrivning$_15288500 *65007$aSpråk og litteratur$9nob$2Bokbasen AS$_31567700 *65014$aSkriveopplæring$_15087300 *7001 $aOtnes, Hildegunn$d1955-$eredaktør$4edt$6(NO-LaBS)642708-1$_18779500 ^