Norske reklamefigurer
Bjørn Kowalski HansenHansen, Bjørn-Kowalski
Bok Bokmål utgitt 2017
Ledig
Sølvberget, 2. etasje Kunst: 1 av 1 ledig
Plassering: Kunst (sortering: q 741.6 H)
Plassering: Kunst (sortering: q 741.6 H)
*0010661793 *003NO-LaBS *00520211116211317.0 *007t *008180123b xx e 0 nob d *009 nam 1 *019 $bl *020 $a978-82-690470-3-5$qh.$cNkr 349.00 *035 $a(NO-LaBS)10864202(bibid) *035 $a(NO-OsBA)0525023 *08204$qNO-OsBA$a741.6709481$223/nor *090 $bq$c741.6$dH *1001 $aHansen, Bjørn-Kowalski$d1979-$6(NO-LaBS)661793-1$_29292500 *24510$aNorske reklamefigurer$cBjørn Kowalski Hansen *260 $a[Oslo]$bForm forl.$c2017 *300 $a185 s.$bkol. ill. *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *386 $mNasjonalitet/regional gruppe$bn.$0(NO-LaBS)661793-1 *5208 $aBoken viser mer enn 400 figurer som er brukt i norsk reklame i perioden 1920-1960. Disse figurene og maskotene har promotert norske bedrifter og produkter på ulike måter. Her møter vi blant andre 'Maler'n til Bjercke', Mr. Bottlenose fra Tønsberg Harpunfabrik og Hokus P. Feliokus fra Landbrukets Sentralforbund. Omtalen er utarbeidet av BS. *65007$aBildende kunst$2Bokbasen AS$9nob$_46104800 *65007$aKulturhistorie$2Bokbasen AS$9nob$_45953000 *65007$aReklame$2Bokbasen AS$_46104900 *65017$aReklamekunst$zNorge$2bibbi$_46105000 *651 7$aNorge$2Bokbasen AS$9nob$_45948100 ^