Forsknings- og utviklingsarbeid i skolen : metodebok for lærere, studenter og forskere
May Britt Postholm og Torill MoenPostholm, May Britt · Bok · Bokmål · utgitt cop. 2018
Ikke ledig
ca 2 - 3 uker ventetidHenter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*0010771813 *003NO-LaBS *00520211116211725.0 *007t *008190918s2018 no er 0 nob d *009 nam 1 *019 $bl *020 $a978-82-15-02984-9$qh.$cNkr 269.00 *0243 $a9788215029849 *035 $a(NO-LaBS)10936524(bibid) *035 $a(NO-OsBAS)150277057 *040 $bnor *08204$a370.72$223/nor$qNO-OsBAS *090 $c370.72$dPOS *1001 $aPostholm, May Britt$d1959-$6(NO-LaBS)771813-1$_20827600 *24510$aForsknings- og utviklingsarbeid i skolen$bmetodebok for lærere, studenter og forskere$cMay Britt Postholm og Torill Moen *250 $a2. utg. *260 $aOslo$bUniversitetsforl.$ccop. 2018 *300 $a112 s.$bfig.$c22 cm *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *386 $mNasjonalitet/regional gruppe$bNO$0(NO-LaBS)771813-1 *386 $mNasjonalitet/regional gruppe$bNO$0(NO-TrBIB)97041374 *5208 $aFoU-arbeid i skolen innebærer blant annet at lærere skal utvikle et forskende blikk på egen undervisning for å kunne endre og utvikle undervisningen i ønsket retning. Dette er en lettlest, oversiktlig og informativ metodebok. Lærere i skolen kan utføre et forsknings- og utviklingsarbeid (FoU-arbeid) på egenhånd eller i samarbeid med forskere. I et forskende partnerskap bestående av lærere og forskere utvikler lærere ny innsikt i egen undervisning, og forskere får større innsikt for praksis i skolen. Både lærere og forskere får slik dannet ny kunnskap som de kan ta med seg videre i sine virksomheter. Boka tar opp etiske utfordringer som kan oppstå et slikt utviklingsfellesskap, hvilken kunnskap som blir produsert, og hvilken betydning denne kunnskapen har. Forfatterne presenterer også sin egenutviklede FoU-modell som på en tilgjengelig måte presenterer de ulike prosessene i stadier og nivåer i et FoU-arbeid. I denne utgaven av boka er innholdet oppdatert og bearbeidet i forhold til nye rammeplaner for lærerutdanningene. Referansene i boka har i tillegg blitt oppdatert og flere nye har kommet til. Boka er rettet mot lærerstudenter og praktiserende lærere, og mot masterstudenter og phD-stipendiater som vil gjennomføre FoU-arbeid med skolen som arena. Også forskere og veiledere i høgskoler og på universiteter vil ha nytte av boka i sitt undervisnings- og forskningsarbeid. *650 4$aForskning$_10036600 *650 4$aSkolen$_10057300 *65007$aUndersøkelsesmetodikk$9nob$2Bokbasen AS$_30643500 *65007$aUndervisningsmetodikk$9nob$2Bokbasen AS$_30394800 *7001 $aMoen, Torill$d1953-$0(NO-TrBIB)97041374$eforfatter$4aut$8f$_31527100 *85641$amedia.boknett.no$uhttps://media.boknett.no/objects/57/70/150277057/productimage_ORG_f18e50b3f26ec444df9e62907556d40a19bbbc34.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg ^