Profesjonsrettet pedagogikk : innspill til læreres arbeid for inkludering
Anne Nevøy og Lars Helle (red.)Bok · Bokmål · utgitt 2019
Ledig
Sølvberget, 3. etasje: 1 av 1 ledig
Plassering: Fagbøker (sortering: 371.9046 PRO)
Plassering: Fagbøker (sortering: 371.9046 PRO)
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*0010855421 *003NO-LaBS *00520211116211422.0 *007t *008200825s2019 no er 0 nob d *009 cam 1 *019 $bl *020 $a978-82-05-52259-6$qheftet$cNkr 399.00 *0243 $a9788205522596 *035 $a(NO-LaBS)12020068(bibid) *035 $a(NO-OsBAS)150323027 *040 $bnor *08204$a371.9046$223/nor$qNO-OsBAS *0830 $a371.9$223/nor$qNO-OsBAS *090 $c371.9046$dPRO *24500$aProfesjonsrettet pedagogikk$binnspill til læreres arbeid for inkludering$cAnne Nevøy og Lars Helle (red.) *250 $a1. utgave *260 $aOslo$bGyldendal$c2019 *300 $a200 sider$c22 cm *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *386 $mNasjonalitet/regional gruppe$bNO$0(NO-TrBIB)90122231 *386 $mNasjonalitet/regional gruppe$bNO$0(NO-TrBIB)90201088 *5208 $aPrinsippet om at skolen skal være for alle og gi alle barn og unge like muligheter for deltakelse og læring, har lange historiske røtter i Norge. I dag er prinsippet videreført i visjonen om en inkluderende skole. I denne boka ser forfatterne nærmere på hva som menes med inkludering, og hvordan idealet kan omsettes i pedagogisk praksis og dermed sette sitt preg på lærerarbeidet og skolehverdagen til barn og unge. Spørsmålene som reises er: Hvordan skape best mulig betingelser for deltakelse for alle elevene i klassen? Hvilken betydning har fellesskapet for elevenes danningsprosess? Hvordan kan ulike arbeidsformer som læringsstrategier, estetiske uttrykksformer og nærmiljøorientert undervisning bidra til deltakelse for alle elever? Hva innebærer et inkluderende skole-hjem-samarbeid? Hvordan kan arbeid med didaktikkgrupper i utdanningen øke studentenes forståelse av inkluderende opplæring? Boken springer ut av en forskergruppe i pedagogikk ved Institutt for grunnskolelærerutdanning, idrett og spesialpedagogikk ved Universitetet i Stavanger. Kapitlene er skrevet for studenter i lærerutdanningene, lærere, skoleledere og skoleeiere og utdanningsforskere. *650 4$aInkludering$_29758800 *65007$aPedagogikk$2Bokbasen AS$9nno$_48698500 *65007$aPedagogikk$2Bokbasen AS$9nob$_48698600 *7001 $aHelle, Lars$d1957-$0(NO-TrBIB)90201088$eredaktør$4edt$8m$_31773300 *7001 $aNevøy, Anne$0(NO-TrBIB)90122231$eredaktør$4edt$8f$_34092900 *85641$amedia.boknett.no$uhttps://media.boknett.no/objects/27/30/150323027/productimage_ORG_a7c193b629fa0452739cf116c8d2fadb30421c0b.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg ^