Problemløsningsmodeller
Erling Roland (red.)Bok · Bokmål · utgitt cop. 2015
Ledig
Sølvberget, 3. etasje: 1 av 1 ledig
(sortering: 372.15 PRO)
(sortering: 372.15 PRO)
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*0010642478 *003NO-LaBS *00520211116211750.0 *007t *008150810s2015 xx e 0 nob d *009 nam 1 *019 $bl *020 $a978-82-15-02494-3$qh.$c299 kr *035 $a(NO-LaBS)10374093(bibid) *08274$qNO-OsBA$a372.15$25 *090 $c372.15$dPRO *24500$aProblemløsningsmodeller$cErling Roland (red.) *260 $aOslo$bUniversitetsforl.$ccop. 2015 *300 $a195 s.$bill. *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *5058 $aHar bibliografi, noter *5208 $aNår problemer med atferdsvansker i skolen løses, kan de da også være forebyggende? Hensikten bak en intervensjon er ikke å stoppe negativ atferd bare for et kort øyeblikk. Vil det være slik at innblanding i en mobbesak forhindrer at den som mobber, plager en annen både nå og i framtiden? Kan intervensjonen forebygge at andre elver utøver mobbing? Dette er noen av spørsmålene som drøftes i «Problemløsningsmodeller». Boken presenterer både det å løse høyfrekvente atferdsproblemer i skolen, og bakgrunnsstoff om slike vansker. Noen av artiklene tar utgangspunkt i at problemene skal løses av folk på skolen, mens andre tar utgangspunkt i at skolen trenger hjelp utenfra, for eksempel fra PPT. *599 $a299 kr *65014$aMobbing$_10519100 *65024$aAtferdsvansker$_10178300 *65024$aDisiplin$_10780900 *65024$aGrunnskolen$_10778900 *7001 $aRoland, Erling$d1949-$eredaktør$4edt$_10519000 ^