Barn og unge med utviklingshemming i skolen
Roar EnghEngh, Roar · Bok · Bokmål · utgitt 2016
Ledig
Sølvberget, 3. etasje: 1 av 1 ledig
(sortering: 371.92 ENG)
(sortering: 371.92 ENG)
Henter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*0010650873 *003NO-LaBS *00520211116211657.0 *007t *008160801s2016 xx e 0 nob d *009 nam 1 *019 $bl *020 $a978-82-02-52004-5$qh.$c279 kr *035 $a(NO-LaBS)12169546(bibid) *08204$qNO-OsBA$a371.92$223/nor *090 $c371.92$dENG *1001 $aEngh, Roar$d1962-$6(NO-LaBS)650873-1$_23027300 *24510$aBarn og unge med utviklingshemming i skolen$cRoar Engh *260 $a[Oslo]$bCappelen Damm akademisk$c2016 *300 $a195 s.$bill. *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *386 $mNasjonalitet/regional gruppe$bn.$0(NO-LaBS)650873-1 *5058 $aHar bibliografi *5208 $aI løpet av de siste tre tiårene har utviklingshemmedes posisjon i skolen endret seg vesentlig. I stedet for pedagogiske tilbud i segregerte institusjoner får de fleste nå grunnskoleundervisning i eget nærmiljø. Denne boka inneholder ny og oppdatert kunnskap om undervisning av barn og unge med utviklingshemming. Forfatteren har tatt utgangspunkt i den siste utgaven av den amerikanske psykiaterforeningens diagnosemanual (DSM-5). En stor del av boka er viet lærernes egne perspektiver, og forfatteren har intervjuet ca. 25 lærere som jobber med utviklingshemmede elever i ordinære klasser eller i tilrettelagte tilbud. I et eget kapittel presenterer et kollegium av spesiallærere sitt arbeid i en forsterket avdeling på barnetrinnet. I tillegg forteller to foreldre om sine erfaringer med å få et utviklingshemmet barn. Omtalen er utarbeidet av BS. *599 $a279 kr *65007$aFunksjonshemmede$9nob$2Bokbasen AS$_31082200 *65007$aSpesialpedagogikk$9nob$2Bokbasen AS$_31569100 *65014$aPsykisk utviklingshemmede$_10752400 *65024$aSpesialpedagogikk$_12814700 ^