Tidlig innsats : - i en skole for alle?
Halvor Bjørnsrud og Sven Nilsen (red.)Bok · Bokmål · utgitt 2022
Ikke ledig
Lang ventetidHenter eksemplarliste...
Fakta
Laster innhold...
Kopiér til utklippstavle
*001939865 *003NO OsBA *00520220917022228.0 *007ta *008220517s2022 no e 0 0 nob d *009 cam a22 c 4500 *019 $bl *020 #$a9788202762452$cNkr 449.00$qheftet *035 $a(NO-LaBS)40398012(bibid) *035 $a(NO-OsBA)0656619 *040 $aNO-OsBA$bnob$erda *082 $a371.9046$qNO-OsBA$223/nor *090 $c371.9046$dTID *130 $aTidlig innsats$_49299900 *24500$aTidlig innsats$b- i en skole for alle?$cHalvor Bjørnsrud og Sven Nilsen (red.) *250 $a1. utgave *264 $aOslo$bCappelen Damm akademisk$c2022 *300 #$a345 sider$billustrasjoner i farger *336 #$atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 #$auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 #$abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *386 #$aNordmenn$bn.$mNasjonalitet/regional gruppe$2bibbi$81 *386 #$am$mKjønn$811 *520 #$aBoka handler om tidlig innsats for læring og utvikling hos barn og unge. Tidlig innsats er, sammen med tilpasset opplæring, grunnleggende i den norske skolens ambisjoner om å utvikle en skole der alle elever opplever mestring ut fra sine evner og forutsetninger. Tidlig innsats er viktig både for å forebygge vansker med, og barrierer for, læring og for å oppdage og gripe inn med individ- og systemrettede tiltak når problemer likevel oppstår. Boka er delt i to deler. Første del har kapitler som omhandler ulike temaer knyttet til overordnede perspektiver på tidlig innsats (kapittel 1-7). Tidlig innsats er viktig for utviklingen av en skole for alle, forebygging, utviklingen i små lokalsamfunn, spesialundervisningens tiltakskjede, elevens rolle, lærerrollen og skoleledelse. Andre del av boka tar for seg tidlig innsats på noen mer konkrete kompetanse- og innsatsområder (kapittel 8-14). Det omfatter tidlig innsats knyttet til lesing og skriving, matematikk, digital kompetanse, problematferd, mobbing, elever med stort læringspotensial og tospråklige barn. Boka henvender seg til studenter i lærerutdanning, pedagogikk og spesialpedagogikk og er aktuell for skoleeiere, skoleledere, lærere, ansatte i PPT og forskere. *650 7$aTidleg intervensjon$gspesialpedagogikk$0(NO-OsBA)1143423$2bibbi$9nno$_49300000 *650 7$aTidlig intervensjon$gspesialpedagogikk$0(NO-OsBA)1143423$2bibbi$9nob$_49300100 *7001#$aBjørnsrud, Halvor$d1950-$0(NO-TrBIB)90655226$4edt$81$811$_49300200 *7001#$aNilsen, Sven$d1950-$0(NO-TrBIB)90105761$4edt$81$811$_45109500 *8521#$h371.9$iTID *856 #$aaja.bs.no$qimage/jpeg$uhttps://media.aja.bs.no/72dcda61-c71e-45da-abb9-a13cd60be139/cover/original.jpg$3Omslagsbilde *856 #$aaja.bs.no$qimage/jpeg$uhttps://media.aja.bs.no/72dcda61-c71e-45da-abb9-a13cd60be139/cover/thumbnail.jpg$3Miniatyrbilde *950 0$aTidleg innsats$zTidleg intervensjon$0spesialpedagogikk$9nno$_49300300 *950 0$aTidlig innsats$zTidlig intervensjon$0spesialpedagogikk$9nob$_49300400 ^