Hopp over navigasjon
    
Søk med mobilen
Omslagsbilde
""
Logg inn øverst til høyre, med nasjonalt lnr for å gi stjernekast
370.72 POS
112 s.
FoU-arbeid i skolen innebærer blant annet at lærere skal utvikle et forskende blikk på egen undervisning for å kunne endre og utvikle undervisningen i ønsket retning. Dette er en lettlest, oversiktlig og informativ metodebok. Lærere i skolen kan utføre et forsknings- og utviklingsarbeid (FoU-arbeid) på egenhånd eller i samarbeid med forskere. I et forskende partnerskap bestående av lærere og forskere utvikler lærere ny innsikt i egen undervisning, og forskere får større innsikt for praksis i skolen. Både lærere og forskere får slik dannet ny kunnskap som de kan ta med seg videre i sine virksomheter. Boka tar opp etiske utfordringer som kan oppstå et slikt utviklingsfellesskap, hvilken kunnskap som blir produsert, og hvilken betydning denne kunnskapen har. Forfatterne presenterer også sin egenutviklede FoU-modell som på en tilgjengelig måte presenterer de ulike prosessene i stadier og nivåer i et FoU-arbeid. I denne utgaven av boka er innholdet oppdatert og bearbeidet i forhold til nye rammeplaner for lærerutdanningene. Referansene i boka har i tillegg blitt oppdatert og flere nye har kommet til. Boka er rettet mot lærerstudenter og praktiserende lærere, og mot masterstudenter og phD-stipendiater som vil gjennomføre FoU-arbeid med skolen som arena. Også forskere og veiledere i høgskoler og på universiteter vil ha nytte av boka i sitt undervisnings- og forskningsarbeid.
978-82-15-02984-9 : Nkr 269.00
0771813
Bestill       Husk denne

(beta)Bli den første til å skrive anmeldelse

NrAvdelingBindPlasseringNoteStatusHylle
1Sølvberget, 3. etasje FagbøkerUtlånt til 30/10/2024 370.72 POS
FoU-arbeid i skolen innebærer blant annet at lærere skal utvikle et forskende blikk på egen undervisning for å kunne endre og utvikle undervisningen i ønsket retning. Dette er en lettlest, oversiktlig og informativ metodebok. Lærere i skolen kan utføre et forsknings- og utviklingsarbeid (FoU-arbeid) på egenhånd eller i samarbeid med forskere. I et forskende partnerskap bestående av lærere og forskere utvikler lærere ny innsikt i egen undervisning, og forskere får større innsikt for praksis i skolen. Både lærere og forskere får slik dannet ny kunnskap som de kan ta med seg videre i sine virksomheter. Boka tar opp etiske utfordringer som kan oppstå et slikt utviklingsfellesskap, hvilken kunnskap som blir produsert, og hvilken betydning denne kunnskapen har. Forfatterne presenterer også sin egenutviklede FoU-modell som på en tilgjengelig måte presenterer de ulike prosessene i stadier og nivåer i et FoU-arbeid. I denne utgaven av boka er innholdet oppdatert og bearbeidet i forhold til nye rammeplaner for lærerutdanningene. Referansene i boka har i tillegg blitt oppdatert og flere nye har kommet til. Boka er rettet mot lærerstudenter og praktiserende lærere, og mot masterstudenter og phD-stipendiater som vil gjennomføre FoU-arbeid med skolen som arena. Også forskere og veiledere i høgskoler og på universiteter vil ha nytte av boka i sitt undervisnings- og forskningsarbeid. Omtalen er utarbeidet av forlaget.

Forsk med! : lærere og forskere i læringsarbeid


May Britt Postholm (red)
Bok utgitt 2007
Ledig (Avd.: Sølvberget, 3. etasje 370.72 FOR)
Bestill Husk denne

Klasseledelse


Tove Pettersson og May Britt Postholm (red.)
Bok utgitt 2003
Ingen ledig (Avd.: Sølvberget, 3. etasje 371.102 KLA)
Bestill Husk denne

Læreres læring og ledelse av profesjonsutvikling


May Britt Postholm (red.)
Bok utgitt 2012
Ledig (Avd.: Sølvberget, 3. etasje 372.12 LÆR)
Bestill Husk denne

Å utvikle en lærende skole : aksjonsforskning og aksjonslæring i praksis


Tove Steen-Olsen og May Britt Postholm (red.)
Bok utgitt 2009
Ingen ledig (Avd.: Sølvberget, 3. etasje 371 Å)
Bestill Husk denne

Personalutvikling i en lærende organisasjon


av Mette Marthinsen (Mette Marthinsen og May Britt Postholm)
Bok utgitt 2012
Ledig (Avd.: Sølvberget, 3. etasje 372.12 MAR)
Bestill Husk denne

Forsknings- og utviklingsarbeid i skolen : metodebok for lærere, studenter og forskere


av May Britt Postholm (May Britt Postholm og Torill Moen)
Bok utgitt 2009
Ingen ledig (Avd.: Sølvberget, Magasin U2 370.72 POS)
Bestill Husk denne

Forsknings- og utviklingsarbeid i skolen : metodebok for lærere, studenter og forskere


av May Britt Postholm (May Britt Postholm og Torill Moen)
Bok utgitt 2018
Ingen ledig (Avd.: Sølvberget, 3. etasje - Plassering: Fagbøker 370.72 POS)
Bestill Husk denne

Læreren med forskerblikk : innføring i vitenskapelig metode for lærerstudenter


av May Britt Postholm (May Britt Postholm og Dag Ingvar Jacobsen)
Bok utgitt 2011
Ledig (Avd.: Sølvberget, 3. etasje 370.72 POS)
Bestill Husk denne
Vis alltid denne fanen

Bibliotekarenes bokanmeldelser - fra anbefalinger.deichman.no

Vis alltid denne fanen
  • Tips en venn om Forsknings- og utviklingsarbeid
  • Del på Facebook
  • Vis Facebooks Liker-knapp
  • Del på Twitter
  • Vis QR-kode med lenke for mobil
  • Foreslå innkjøp
  • Annen visning

Huskeliste

Lista er tom