82-7599-028-9Forlaget skriver om denne boka:
Hva innebærer det å skulle gi elevene digital kompetanse? Hvordan kan jeg som lærer vurdere hvilke pedagogiske programmer som egner seg best? Hva skal til for at elever har krav på eget datautstyr, og hvordan bør opplæringen tilpasses?
Denne antologien handler om hvordan opplæring og undervisning kan tilpasses gjennom informasjons- og kommunikasjonsteknologien (IKT). Boka gir leseren nye perspektiver på hvordan IKT kan representere valgmuligheter og alternataive læringsstrategier.
I skjæringspunktet mellom datateknologi og undervisning gjør lærere daglig nye erfaringer som bringer fram ny pedagogikk i klasserommene. Artikkelforfatterne viser hvordan opplæringen kan tilpasses for elever med lese- og skrivevansker, ADHD og generelle lærevansker. Nye temaer i den reviderte utgaven er innlæring av matematikk og digital kompetanse.
"IKT og tilpasset opplæring" egner seg for studenter på universitet og høyskoler som planlegger å arbeide i skolen, for praktiserende spesialpedagoger og for lærere som ønsker å holde seg oppdatert.