Hopp over navigasjon
    
Søk med mobilen
Omslagsbilde
""
Logg inn øverst til høyre, med nasjonalt lnr for å gi stjernekast
Utgitt:
2009 . - Bok . - 316 s.
Bokmål
Hylleplass:
306.3 MYR
Bestill       Husk denne

(beta)Bli den første til å skrive anmeldelse

NrAvdelingBindPlasseringNoteStatusHylle
4Sølvberget, 3. etasje På hylla 306.3 MYR
5Sølvberget, Magasin U2 På hylla 306.3 MYR
Hvorfor "må" vi stadig ha nye ting, selv om vi strengt tatt ikke trenger dem? Og hvorfor må vi stadig ha mer av det samme?

I Forbruksagentene. Slik vekker de kjøpelysten får vi historien om hvem og hva som har formet vår tids forbrukersamfunn. Noen har nemlig hvisket oss noe i øret. Noen har styrt blikkene våre og forsøkt å få oss til å handle. Reklamemakere, psykologer, markedsanalytikere, selgere, husstellseksperter, moteskapere, designere, dekoratører, butikkinnredere, kredittinstitusjoner, ja til og med fagforeningsfolk, har med ulike motiver fått oss til å kjøpe flere varer. Disse mellommennene - eller agentene - har siden begynnelsen av det 20. århundret kartlagt og kategorisert forbrukerne, formet vaner og lagt til rette for nye markeder. Kunnskapssamfunnet og forbrukersamfunnet har gått hånd i hånd. Dette er historien om hvordan kunnskap og ekspertise er blitt tatt i bruk for å vekke kjøpelysten, men også om hvordan motkrefter er blitt mobilisert.

Side
1Forbrukersamfunnet11
2Forbrukeren33
3Å sette en levestandard51
4Reklamepsykologi og påvirkningskunst75
5Markedsteknologene107
6Butikkrommet og salgsarbeidet131
7Husmødre som varepromotører153
8Mote og design173
9Den nye kreditten197
10Motmakt og kunnskapskamp i markedet219
Noter242
Illustrasjonsliste287
Litteraturliste289
Register307

Vis alltid denne fanen

Bibliotekarenes bokanmeldelser - fra anbefalinger.deichman.no

Vis alltid denne fanen
  • Tips en venn om Forbruksagentene : slik vekket
  • Del på Facebook
  • Vis Facebooks Liker-knapp
  • Del på Twitter
  • Vis QR-kode med lenke for mobil
  • Foreslå innkjøp
  • Annen visning

Huskeliste

Lista er tom