Hopp over navigasjon
    
Søk med mobilen
Omslagsbilde
""
Logg inn øverst til høyre, med nasjonalt lnr for å gi stjernekast
Utgitt:
2012 . - Bok . - 267 s.
Bokmål
Hylleplass:
362.7 BER
Bestill       Husk denne

(beta)Bli den første til å skrive anmeldelse

NrAvdelingBindPlasseringNoteStatusHylle
1Sølvberget, 3. etasje På hylla 362.7 BER
Forlaget skriver om denne boka:

Barn har ulik utrustning fra naturens side; ulike erfaringer, ønsker, mål og ambisjoner for sin hverdag og for fremtiden.

Det å kunne forvalte sitt eget liv dreier seg om å kunne bruke sine ressurser, kapasitet og muligheter til å øve innflytelse på sin egen situasjon.

Barn i utvikling og vekst trenger stabile, trygge og tilgjengelige voksne som kan verne, bekrefte, støtte og inspirere. Forskningen viser at foreldrene har en helt avgjørende betydning for barns skolegang.

Barn som er plassert av barnevernet, har vist seg å komme spesielt dårlig ut i skolen. De er derfor avhengige av at profesjonelle voksne overtar foreldrenes ansvar for opplæringsomsorgen. Dette er utgangspunktet for denne boka.

Opplæringsomsorg handler om de rettslige rammene og de pedagogiske utfordringene ved opplæringen for utsatte barn.

SE INNHOLD

Side
KAPITTEL 1LOVEN OG LIVET, ROMMET MELLOM DEM OG MØTET MELLOM DEM13
KAPITTEL 2OPPLÆRINGSOMSORG SOM BIDRAR TIL BARNS UTVIKLING53
KAPITTEL 3IDENTITET OG FORHANDLINGER OM EN VERDSATT ROLLE94
KAPITTEL 4I FORELDRENES STED131
KAPITTEL 5INSTUTISJONENES BEREDSKAP OG ROMMELIGHET158
KAPITTEL 6KATEGORISERINGSSYNDROMET, DIAGNOSEMAGIEN OG BUDSJETTLOGIKKEN189
KAPITTEL 7INFORMASJON TIL BESVÆR231
KAPITTEL 8Å UTVIKLE ET KREATIVT MELLOMROM256
STIKKORD256

Vis alltid denne fanen

Bibliotekarenes bokanmeldelser - fra anbefalinger.deichman.no

Vis alltid denne fanen
  • Tips en venn om Opplæringsomsorg : utfordringer
  • Del på Facebook
  • Vis Facebooks Liker-knapp
  • Del på Twitter
  • Vis QR-kode med lenke for mobil
  • Foreslå innkjøp
  • Annen visning

Huskeliste

Lista er tom