I denne boken får leseren bli med bak kulissene til en av Norges største merkevaresuksesser. De tre gründerne har ført Moods of Norway fra Stryn til New York, og med seg på veien har de hatt blant annet norsk rosemaling, rosa traktorer og bestemors vafler. Denne bedriften har vokst seg stor på rekordtid og blitt en særegen merkevare innen livsstil. Konseptet er basert på humor, kontraster og en sprudlende fremtoning, noe som har vist seg å være en suksessformel.
De startet med tomme hender, en nachspiel-idé og et verdenskart med påskriften «Is this it?». Siden kompisene bak Moods of Norway i 2003 kastet seg inn i den norske motebransjen med blomstrete cocktaildresser, rosa traktorer og hjemmelagde vafler, har de solgt klær for over én milliard kroner og vokst til å bli en bedrift med flere hundre ansatte.
Hvordan klarer de selvlærte designerne i merket fra vesle Stryn i Sogn og Fjordane å kle opp internasjonale stjerner og drive butikk i verdensmetropolene Los Angeles og New York? Gjennom tekst og bilder får du i denne boken de ufortalte historiene om – og hemmelighetene bak – en av Norges største mote- og gründersuksesser. Med andre ord: oppskriften på hvordan du gjør bestemor stolt.