Forlaget skriver om denne boka:
En nødvendig veiviser for ledere.
Philip Kotlers grunnleggende forståelse av moderne markedsføring gir deg innsikt i de nye utfordringene og mulighetene som dukker opp i kjølvannet av hyperkonkurranse, globalisering og Internett.
På en lettlest måte og med mange interessante eksempler fra næringslivet presenterer forfatteren de nyeste tankene innenfor
- database-markedsføring
- relasjonsmarkedsføring
- high-tech-markedsføring
- global markedsføring
- markedsføring over Internett
Boken gir deg også ny kunnskap om vanskelige emner, som for eksempel
- hvordan velge riktige massesegmenter
- hvordan konkurrere mot lavpris-konkurrenter
- hvordan redusere kostnadene ved å vinne nye kunder
- hvordan bygge kundelojalitet
Kotler om markedsføring er skrevet på grunnlag av forfatterens verdensomspennende foredragsserier de siste 20 årene. Boken kan derfor leses som en samtale omkring de 14 spørsmålene som hyppigst ble stilt av ledere i løpet av disse årene.
I mer enn 30 år har Philip Kotler, professor ved The Kellogg Graduate School of Management, vært sjefsguru for markedsføringsstudenter over hele verden. Han har skrevet over 10 bøker som er utgitt på nesten 20 språk, hvorav Marketing Management er utpekt av Financial Times som en av de 50 beste ledelsesbøker som noensinne er skrevet. Kotler er tildelt en lang rekke priser og utmerkelser og blitt utnevnt til æresdoktor ved flere universiteter.