Forlaget skriver om denne boka:
Markedsføringens virkning har opphørt. De fleste kampanjer registrerer ingen påvirkning i kundenes oppfatning av et nytt produkt. Direktemail oppnår bare så vidt respons. Og de fleste produkter blir oppfattet som erstattbare artikler fremfor nødvendige merkevarer.
Hvorfor fungerer ikke markedsføringen? Philip Kotler identifiserer de ti viktigste feilene i dagens markedsføringspraksis, og hvert punkt er viet ett kapittel hvor han først lister opp tegn og symptomer som indikerer hvorvidt et selskap er selvforskylt sin svakhet, for så å foreslå forbedringer som skal styrke selskapets praksis. Kotler tilbyr dokumentert effektive metoder for å styre en feilende markedsføring tilbake på riktig spor. Dette er langtidsløsninger for langtidsproblemer. Markedsføringenstidødssynder tilbyr metodologi for utvikling av sikre markedsføringstiltak, fra bunn til topp, som gir sikre resultater - og som snur tap til gevinst.
Dette er en "må leses" bok for alle markedsførere som vil forbli konkurransedyktige i et stadig voksende og mer utfordrende marked. Full av Kotlers visdomsord - dette er boken for det firmaet og den markedsføreren som ønsker å utvikle bedre produkter og tjenester, sikrere markedsplaner og et sterkere forhold til kunden.