Hopp over navigasjon
    
Søk med mobilen
Omslagsbilde
"5.0

Les anmeldelser
Logg inn øverst til høyre, med nasjonalt lnr for å gi stjernekast
371.93 ENG
118 s.
Har bibliografi, innholdsfortegnelse . - Denne boka handler om hva det vil si å ha ADHD, hvordan det er å leve med denne diagnosen både i og utenfor skolen og hvordan skole og foreldre bør samarbeide om barn og unge med ADHD. Her møter vi også foreldre og elever som deler sine erfaringer fra skolehverdagen. Boka henvender seg til lærere som underviser elever med ADHD i vanlige klasser, men den er skrevet på en lettfattelig måte og passer også for foreldre til barn og unge med ADHD. . - 239 kr
978-82-02-41926-4 : 239 kr
0633784
Bestill       Husk denne

(beta)Skriv anmeldelse

NrAvdelingBindPlasseringNoteStatusHylle
3Sølvberget, 3. etasje Utlånt til 11/10/2024 371.93 ENG
6Sølvberget, 3. etasje FagbøkerPå hylla 371.93 ENG
Hva vil det si å ha diagnosen ADHD? Hvordan er det å leve med ADHD? Hvordan er det å være elev i skolen når du har ADHD'? Hvordan er det å være foreldre til barn og unge med ADHD? Hvordan bør lærere takle elever med ADHD i klassen? Hvordan bor skolen og foreldre samarbeide om elever med ADHD?

Dette er noen av spørsmålene forfatteren forsaker å gi svar på i denne boka Forfatteren gir leseren innsikt i ADHD diagnosen og eventuell medikamentell behandling på en saklig og lettfattelig måte. I boka møter vi også foreldre til barn og unge med diagnosen. foreldre som har viktige historier å fortelle om sine erfaringer med diagnosen og skolen. Og vi får høre stemmen til en elev i videregående skole som er diagnostisert med ADHD. og som bidrar med sine erfaringer fra klasserommet.

Boka henvender seg spesielt til lærere som underviser elever med ADHD i vanlige klasser. forfatteren gir gode råd og utførlige anvisninger til hvordan lærere kan skape et positivt og utbytterikt læringsmiljø for elever med ADHD-diagnose.

Denne boka er svært relevant for alle lærere som moter elever med ADHD i klassene sine. for veiledere i PP-tjenesten og koordinatorer for spesialundervisning. Den anbefales for skoleledere og studenter i spesialpedagogikk. Mange foreldre til barn og unge med ADHD vil også ha glede av å lese denne boka, og den kan leses som et bidrag til å utvikle gode samarbeidslorhold mellom skole og h1em.

Roar Engh er dosent i pedagogikk ved lærerutdanningen i Høgskolen i Buskerud og Vestfold. Han har mange års erfaring som spesiallærer og klasselærer. og har hatt ansvar for studiet i spesialpedagogikk for allmennlærere i mange år. Han har tidligere blant annet gitt ut bøkene Barn og unge med Asperger syndrom i skolen og Vurdering for læring i skolen. Han har også skrevet mange artikler og bokkapitler om skolen, i de siste årene med særlig fokus på elevvurdering.

Å leve med Asperger : åpenhet, selvtillit, diagno[s]tisering


Dinah Murrah (red.) ; oversatt av Roar Engh
Bok utgitt 2007
Ledig (Avd.: Sølvberget, 3. etasje - Plassering: Fagbøker 362.3 Å)
Bestill Husk denne

Barn og unge med ADHD i skolen


av Roar Engh
Bok utgitt 2014
Ledig (Avd.: Sølvberget, 3. etasje - Plassering: Fagbøker 371.93 ENG)
Bestill Husk denne

Barn og unge med utviklingshemming i skolen


av Roar Engh
Bok utgitt 2016
Ledig (Avd.: Sølvberget, 3. etasje 371.92 ENG)
Bestill Husk denne

Vurdering for læring


av Roar Engh (Roar Engh, Stephen Dobson og Eli Kari Høihilder)
Bok utgitt 2007
Ledig (Avd.: Sølvberget, 3. etasje 371.27 ENG)
Bestill Husk denne
Vis alltid denne fanen

Bibliotekarenes bokanmeldelser - fra anbefalinger.deichman.no

-Mye her jeg skulle visst når mitt barn med adhd begynte på skolen. Mange rettigheter man har gått glipp av.
09.03.2022, 20:34  Kvinne, 39
Rapportér
Vis alltid denne fanen
  • Tips en venn om Barn og unge med ADHD i skolen
  • Del på Facebook
  • Vis Facebooks Liker-knapp
  • Del på Twitter
  • Vis QR-kode med lenke for mobil
  • Foreslå innkjøp
  • Annen visning

Huskeliste

Lista er tom