Hopp over navigasjon
    
Søk med mobilen
Omslagsbilde
""
Logg inn øverst til høyre, med nasjonalt lnr for å gi stjernekast
Utgitt:
2016 . - Bok . - 195 s.
Bokmål
Opplysninger:
I løpet av de siste tre tiårene har utviklingshemmedes posisjon i skolen endret seg vesentlig. I stedet for pedagogiske tilbud i segregerte institusjoner får de fleste nå grunnskoleundervisning i eget nærmiljø. Denne boka inneholder ny og oppdatert kunnskap om undervisning av barn og unge med utviklingshemming. Forfatteren har tatt utgangspunkt i den siste utgaven av den amerikanske psykiaterforeningens diagnosemanual (DSM-5). En stor del av boka er viet lærernes egne perspektiver, og forfatteren har intervjuet ca. 25 lærere som jobber med utviklingshemmede elever i ordinære klasser eller i tilrettelagte tilbud. I et eget kapittel presenterer et kollegium av spesiallærere sitt arbeid i en forsterket avdeling på barnetrinnet. I tillegg forteller to foreldre om sine erfaringer med å få et utviklingshemmet barn. Omtalen er utarbeidet av BS.
Hylleplass:
371.92 ENG
Bestill       Husk denne

(beta)Bli den første til å skrive anmeldelse

NrAvdelingBindPlasseringNoteStatusHylle
1Sølvberget, 3. etasje På hylla 371.92 ENG
I løpet av de siste tre tiårene har utviklingshemmedes posisjon i skolen endret seg vesentlig. I stedet for pedagogiske tilbud i segregerte institusjoner får de fleste nå grunnskoleundervisning i eget nærmiljø. Denne boka inneholder ny og oppdatert kunnskap om undervisning av barn og unge med utviklingshemming. Forfatteren har tatt utgangspunkt i den siste utgaven av den amerikanske psykiaterforeningens diagnosemanual (DSM-5). En stor del av boka er viet lærernes egne perspektiver, og forfatteren har intervjuet ca. 25 lærere som jobber med utviklingshemmede elever i ordinære klasser eller i tilrettelagte tilbud. I et eget kapittel presenterer et kollegium av spesiallærere sitt arbeid i en forsterket avdeling på barnetrinnet. I tillegg forteller to foreldre om sine erfaringer med å få et utviklingshemmet barn.

Å leve med Asperger : åpenhet, selvtillit, diagno[s]tisering


Dinah Murrah (red.) ; oversatt av Roar Engh
Bok utgitt 2007
Ledig (Avd.: Sølvberget, 3. etasje - Plassering: Fagbøker 362.3 Å)
Bestill Husk denne

Barn og unge med ADHD i skolen


av Roar Engh
Bok utgitt 2014
Ledig (Avd.: Sølvberget, 3. etasje - Plassering: Fagbøker 371.93 ENG)
Bestill Husk denne

Barn og unge med utviklingshemming i skolen


av Roar Engh
Bok utgitt 2016
Ledig (Avd.: Sølvberget, 3. etasje 371.92 ENG)
Bestill Husk denne

Vurdering for læring


av Roar Engh (Roar Engh, Stephen Dobson og Eli Kari Høihilder)
Bok utgitt 2007
Ledig (Avd.: Sølvberget, 3. etasje 371.27 ENG)
Bestill Husk denne
Vis alltid denne fanen

Bibliotekarenes bokanmeldelser - fra anbefalinger.deichman.no

Vis alltid denne fanen
  • Tips en venn om Barn og unge med utviklingshemm
  • Del på Facebook
  • Vis Facebooks Liker-knapp
  • Del på Twitter
  • Vis QR-kode med lenke for mobil
  • Foreslå innkjøp
  • Annen visning

Huskeliste

Lista er tom