Hopp over navigasjon
    
Søk med mobilen
Omslagsbilde
""
Logg inn øverst til høyre, med nasjonalt lnr for å gi stjernekast
Utgitt:
cop. 2015 . - Bok . - 128 s.
Bokmål
Opplysninger:
Å motivere elevene er en av de største utfordringene lærerne står overfor. I denne boka diskuteres tilrettelegging for motivasjon med utgangspunkt i teori og forskning. Forfatterne legger vekt på at lærerne ikke bare har kjennskap til pedagogiske prinsipper og praktiske implikasjoner, men at de også kjenner de teoriene som ligger bak de praktiske anbefalingene. Sammenhengen mellom teori og praksis får derfor mye plass i boka. Den er skrevet for studenter i lærerutdanningen, men kan også være nyttig for all organisert opplæring, for eksempel i voksenopplæringen. Einar M. Skaalvik er professor emeritus i pedagogisk psykologi og forskningsmetode. Sidsel Skaalvik er professor emerita i spesialpedagogikk ved Pedagogisk institutt, NTNU.
Hylleplass:
370.154 SKA
Bestill       Husk denne

(beta)Bli den første til å skrive anmeldelse

  Reserveringer :1
NrAvdelingBindPlasseringNoteStatusHylle
2Sølvberget, 3. etasje FagbøkerUtlånt til 4/12/2024 370.154 SKA
Denne boka gir en innføring i hva motivasjon for læring innebærer og hvordan læreren kan arbeide for å få mer motiverte elever.

En av de største utfordringene som lærerne står overfor, er å motivere elevene. I de fleste skoleklasser varierer elevenes motivasjon kraftig: Noen elever viser høy motivasjon for skolearbeidet, mens andre viser lav interesse og yter liten innsats på skolen.

I denne boka utleder og drøfter forfatterne tilrettelegging for motivasjon med utgangspunkt i teori og forskning. Det er avgjørende at lærerne ikke bare kjenner pedagogiske prinsipper og praktiske implikasjoner, men at de også kjenner teoriene som de praktiske anbefalingene er utledet fra. Boka legger derfor vekt på å vise sammenhenger mellom teori og praksis.

Boka er skrevet for studenter i lærerutdanningene, men vil også være nyttig for all organisert opplæring, for eksempel i voksenopplæringen.

Kjønn og likestilling i skolen


Gunn Imsen (red.)
Bok utgitt 2000
Ledig (Avd.: Sølvberget, 3. etasje 370.193 KJØ)
Bestill Husk denne

Kompetent skoleledelse


Roy-Asle Andreassen, Eirik J. Irgens og Einar M. Skaalvik (red.)
Bok utgitt 2010
Ingen ledig (Avd.: Sølvberget, 3. etasje 371.2 KOM)
Bestill Husk denne

Motivasjon for læring : teori og praksis


av Einar M Skaalvik (Einar M. Skaalvik og Sidsel Skaalvik)
Bok utgitt 2015
Ingen ledig (Avd.: Sølvberget, 3. etasje - Plassering: Fagbøker 370.154 SKA)
Bestill Husk denne

Motivasjon for skolearbeid


av Einar M Skaalvik (Einar M. Skaalvik og Sidsel Skaalvik)
Bok utgitt 2011
Ledig (Avd.: Sølvberget, 3. etasje 370.154 SKA)
Bestill Husk denne

Selvoppfatning, motivasjon og læringsmiljø


av Einar M Skaalvik
Bok utgitt 1996
Ledig (Avd.: Sølvberget, Magasin U2 370.153 SKA)
Bestill Les e-bok Husk denne

Skolen som arbeidsplass : trivsel, mestring og utfordringer


av Einar M Skaalvik (Einar M. Skaalvik og Sidsel Skaalvik)
Bok utgitt 2012
Ingen ledig (Avd.: Sølvberget, 3. etasje 372.11 SKA)
Bestill Husk denne

Skolen som læringsarena : selvoppfatning, motivasjon og læring


av Einar M Skaalvik (Einar M. Skaalvik og Sidsel Skaalvik)
Bok utgitt 2005
Ingen ledig (Avd.: Sølvberget, 3. etasje 370.153 SKA)
Bestill Husk denne
Vis alltid denne fanen

Bibliotekarenes bokanmeldelser - fra anbefalinger.deichman.no

Vis alltid denne fanen
  • Tips en venn om Motivasjon for læring : teori o
  • Del på Facebook
  • Vis Facebooks Liker-knapp
  • Del på Twitter
  • Vis QR-kode med lenke for mobil
  • Foreslå innkjøp
  • Annen visning

Huskeliste

Lista er tom